problem s IRQ 11

Martin Masin masin na fzu.cz
Pondělí Listopad 29 08:23:56 CET 2004

On Fri, 26 Nov 2004, Jirka Kosina wrote:

> Znamena to, ze obsluhu predchozich 99900 pozadavku na obslouzeni IRQ11
> nikdo neprovedl a preruseni zustala neobslouzena. Kernel z toho usoudi
> (zcela spravne), ze je s timto IRQ nejaky velky problem, a disabluje ho.
> Je to velmi pravdepodobne chyba HW (je IRQ11 sdilene vice zarizenimi?), i
> kdyz by se teoreticky mohlo jednat o nejakou osklivou chybu v ovladaci.
>
> Co je to za zarizeni, jaky mate chipset a co je to za kernel?

	Na IRQ 11 je poveseno jen USB, s nicim ho nesdili.
	Chipset ted nevim, ale deska je ASUS CUVAX-D, osazena dvema
Pentium III (Coppermine) na 733 MHz. Kernel je 2.6.6-1-686-smp,
instalovany primo z debianiho balicku (binarni, bez kompilace). Tenhle
kernel tam je uz nekolik mesicu, ale zlobit to zacalo pred nekolika tydny.
Napred jen pri velkych narocich na pamet (vetsinou pri spustenem xine, mam
jen 128 MB pameti), v poslednim tydnu se to ale stalo dvakrat, aniz by
pocitac byl nejak moc vytizeny.
	Zatim se mi to jeste nestalo, kdyz na tom USB bylo neco pripojene.

> Co se tyce znovuobnoveni IRQ bez rebootu - asi by bylo mozne napsat si
> jednoduchy modul do kernelu, ktery by pouze zavolal metodu enable()
> prislusneho IRQ deskriptoru ... ale mozna bych to neriskoval :)

	Ne, tak do toho se poustet nechci.

					Martin Masin

Mgr. Martin Masin Ph.D.         Phone  (420) 220 318 430
Institute of Physics AS CR      Fax    (420) 233 343 184
Cukrovarnicka 10                e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic   WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html