superpocitace

Petr Koval pk na nux.at
Neděle Listopad 28 06:10:49 CET 2004

Pavel Kankovsky wrote:
[..]
> Nebo to nemelo byt "Intel based" ale "s Linuxem"? Tak co treba MCR
> Linux Cluster v Lawrence Livermore postaveny na P4 Xeonech, ktery byl
> pred
> dvema lety na patem miste zebricku a pred rokem byl jeste sedmy?

Na mysli sem mel presne vyraz "postaven na architekture Intel x86"
a ta byla tenkrat zvolena PIII. Pocet Nodu 96 a 2 Mastery vim naprosto
presne
za to si uz nepamatuju kolik millionu operaci do dovedlo.
Mam v jedne dokumentaci story jak to skoro dva roky trvalo
od planovani az do uvedeni do provozu, jak bojovali nekolikrat
ve zmenach puvodniho planovani vyberu jednotlivych zarozeni a
i na konec zvoleneho OS. Taky bylo zajimave jak bylo popsano
jake prostredi jako mystnosti a jake skrine (cast plechove a cast ze
dreva)
kvuli problemum dodavatelu nakonec pouzili. Ten clanek o tom byl dobre
na 5 stranach jednoho technickeho magazinu, ktery mam nekde
mezi stovky jinych schovan, ale ja uz zacal hledat, jelikoz mne velmi
zarazilo ze v internetu o tom uz nemuzu najit ani sluvko. Vratil jsem
se k myslence prave tohoto zarizeni prave proto, ze jsem se zajimal
o techdejsi konfigurace.
[..]
> Naopak mam ale dojem, ze s tim "Magus Cluster" nas tahate za nohu.
> Existoval "Magi Cluster" z P3, ale ten byl (a asi jeste je) v
> Japonsku
> nikoli v Nemecku a nevim o tom, ze by nekdy byl v prvni desitce.
> Navic by se s temi 96 uzly v dobe, kdy uz existovalo P3, rozhodne
> tak vysoko umistit nemohl (zmineny japonsky Magi mel pres 1000
> procesoru! a v roce 2001 byl az 39.).

Magus Cluster bylo techtejsi oznaceni systemu, ktere bylo i pouzito
pri spousteni do provozu. Nevim ted na presne jakem vedeckem
ustavu v nemecku to bylo a jakym presnym vedeckym ucelum se
to vubec stavelo ci potom dalo k dispozici nakonec mne to techdy
az tak ani nezajimalo. Ale na tu SuSE 7.3 si pamatuji az velmi dobre,
jelikos jeste nebyla ani v prodeji kdyz to spousteli. Pro bezne zajemce
v tu dobu porat jeste existovala pouze Beta a na trhu byla verze 7.2.

Petr