domena bez www

Petr Koval pk na nux.at
Neděle Listopad 28 22:02:33 CET 2004

Jan Houstek wrote:

> Tak takto to opravdu ale opravdu nepujde. Vzhledem k tomu, ze jmeno
> xyz.cz ma jiz zaznamy typu NS a dokonce navic jeste MX, tak nemuze
> mit soucasne CNAME. I kdybyste DNS server k takovemu chovani prinutil
> (me znamy software se tomu urputne branil), tak by vubec nebylo
> jasne, co tim vlastne myslite.
>
> RTFM! Doporucuji zacit s RFC1035.

To thema se uz nekolikrat probiralo jak i me myneni k nemu. Jako napr.
velmi oblybene do nekonecna retezeni CNAME a az na mozna 50-em
retezovem ocku teprve A. I kdyz sem byl i ja striktne proti takovemu
nedodrzovani, nakonec sem zacal sam delat takove poruseni jak uz
spousta lidi prede mnou. Odpoved jsem daval strucnou bez jakykoliv
pohadek negativnich nasledku. I kdyz ja sam je dobre znam, zatim mi
nebrani tyto nijak to mi samemu pouzit. Uz vubec ne tehdy kdyz se sami
Internet Service Providers takovou hrubku v nedodrzovani RFC
dopousteji. Kdyz uz tzv. technicti odbornici, co maji skoly vysvetceni
a diplomy a ja nevim co vse se takove hrubky doposteji, proc by ja jako
posledni nulla na tomto svete a dnes uz pouze bobbysta prave nesmel
delat co oni?

Priklad.:

dig -t ns netmonic.com
dig -t mx netmonic.com
dig -t a netmonic.com

nemam co bych k tomu dodal

Ja Internet Service Provider nejsem! Oni za to jsou!

Petr Koval