domena bez www

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Listopad 29 00:28:23 CET 2004

On Mon, Nov 29, 2004 at 12:00:57AM +0100, Petr Koval wrote:
> slo preci o tohle
>
> je pozadovano/chteno:
>
> domain.tld. IN NS ns1.domain.tld.
> domain.tld. IN NS ns2.domain.tld.
> domain.tld. IN MX 10 mx1.domain.tld.
> domain.tld. IN A 1.2.3.4
> mx1.domain.tld. IN A 1.2.3.4
>
> a v tom problem fakt nevidim
> ponevadz je IN A totozny IP adresou tomu IN MX

> [...]

Co prosim? Takze kdyz ja budu mail server a budu chtit neco odeslat na
honza na domain.tld, tak se nejdrive s dovolenim zeptam, kde je SOA pro
domain.tld (kdyz to nemam v cache). Dostanu IP DNS pro domain.tld.
Toho se zeptam jestli ma MX zaznam. Ma ho a ukazuje na
mx1.domain.tld. Ted, kdyz se chci pripojit na mx1.domain.tld port 25,
tak co udelam? Zeptam se dns domain.tld, kdo je to mx1.domain.tld
a konkretne na A zaznam.

Kdyby na cituji "na 1.2.3.4 by nejel zadny mail server" tak bych byl
v pytli. Neni tam ani zadny druhy MXko. Prectete si rfc nebo se alespon nehadejte.

> co se tyce tim tak milovanym retezenim CNAME
> to ma opet za nasledek ze neco neprojde
> s odduvodnenim hodne DNS hopu
> pokud nekdo nastavil DNS hopy protect (limit)

Retezit CNAME by se nemelo, nicmene je to mozne a pokud to nejaka
aplikace (resolver, DNS, cokoliv) neumi, tak je to spatne. To,ze se
to nema pouzivat, je jina vec.

-- Dalibor Straka