Sifrovani velkych souboru

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Listopad 29 15:37:52 CET 2004

> To mas skade? Ja som si asymetricke sifrovanie na suboroch pred nejakym casom
> skusal (openssl smime) a od 30 rokov to ma daleko. Samozrejme, ze je to
> narocne na CPU, ale to je napriklad aj bzip2.
  Jasne, openssl, smime. Tim to prave zasifrovane asymetricky vubec nemas,
cele se to sifruje symetricky a asymetricky se resi akorat distribuce klice.
Stejne to resi i PGP & spol. Nevim o tom, ze by se v soucasnosti
pouzivala komplet asymetricka sifra na cely blok dat (ze by se neco
zmenilo?). Doporucoval bych zacit studovat :-).

> Najrychlejsia suhlasim, optimalna zavisi od poziadaviek.
  Tak tak. Zalezi na pozadavcich. I kdyz zastavam nazor, ze v
jednoduchosti je sila a navymyslet si zbytecne nesmysly navic je obecne
blbost :-). Neni problem udelat pozadavky na parni mlaticku, ale jeji
realizace nebude to prave jahodove. A nekdy dokonce ta parni mlaticka
muze byt (a zakon schvalnosti veli ze bude) v primem protikladu s
puvodnimi pozadavky. Holt tak uz to casto byva.

> S pozdravom,
>
> Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023
  S pozdravem,
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz