Sifrovani velkych souboru

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 29 16:38:20 CET 2004

On Mon, 29 Nov 2004, Petr Vileta wrote:

> Neda mi to, abych si nerypnul :-) A vy myslite, ze za 30 let se jeste
> budou pouzivat pasky?

Je to mnohem pravdepodobnejsi, nez ze se budou pouzivat DVD.

> Ale ted vazne. Podle meho to na tech paskach stejne 30 let nevydrzi

Tyhle AIT-2 maji zaruku na 25 let, IIRC.

> a bude se to muset po nejake dobe nacist na disk a znovu nahrat na pasku
> nebo provest duplikaci primo na paskove mechanice (ty hodne drahe s
> automatickym zakladanim to pry umi). Jenze vzhledem k cene paskove
> mechaniky i media mi prijde ekonomictejsi to v podobne casove periode
> znovu vypalit na nova DVDcka.

Casova perioda slusne pasky a DVDcka je nesrovnatelna. Pominu-li to, ze
DVD je natolik nespolehlive medium, ze bez nejake redundance (paleni
dvojmo, samoopravne kody apod.) je to na nejake serioznejsi zalohy zcela
nepouzitelne.

-- Honza Houstek