Sifrovani velkych souboru

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Úterý Listopad 30 07:54:12 CET 2004

Dne 29.11.2004 v 16:38 +0100, Jan Houstek napsal(a):

> Casova perioda slusne pasky a DVDcka je nesrovnatelna. Pominu-li to, ze
> DVD je natolik nespolehlive medium, ze bez nejake redundance (paleni
> dvojmo, samoopravne kody apod.) je to na nejake serioznejsi zalohy zcela
> nepouzitelne.

Mám opačné zkušenosti s páskami "Travan". Pravděpdobně závisí na výrobci,
typu pásky, ale podle _mých_ _zkušeností_ mají spolehlivost srovnatelnou
s disketami - tj. velmi malou. Na nějakou trvalejší archivaci to je zcela
nepoužitelné.

Tím netvrdím, že CD ano, ale přeci jenom mám CD-R staré asi 8 let a
stále je v pohodě. Já vidím cestu v redundanci a periodické obnově na
nové médium.

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...