PostgreSQL frontend

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Říjen 1 10:20:03 CEST 2004

On Fri, 2004-10-01 at 09:46 +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	A o co jde? Dobre si to navrhnout, sdilet analyzu vetsiho
> projektu s kolegy, prezentovat (+ vicevrstve modelovat, aby se v tom i
> prase vyznalo) datovou zakladnu - tedy zdroje (vstupy), vystupy a
> zpracovani - zadavateli a proste se shodnout na navrhu - konkretni
> implementace i datoveho modelu (coz neni nic jineho nez reprezentace
> toho abstraktiho navrhu v DDL (Data Definition Language - podmnozina
> SQL)) je jen otazka vhodneho prostredku. A myslenka ze dostanu strojovym

Ja myslim, ze dotycnemu slo o to definovat opravdu jen SQL relace. Je
pravdou, ze v UML muzete vyjadrovat podobne veci, ale osobne bych si
take radeji vybral nejaky ciste ERD GUI nastroj. Uz jeno proto, ze
relace v DB nemuseji odpovidat tomu jak jsou pak prezentovany v podobe
objektu ve vrstve nad tim. Osobne bych si umel predstavit postup:

1/ navrh objektu v aplikaci a jejich vztahu (tedy druha vrstva) -- treba
v nejakem UML udeladle

2/ jak to co je v UML definovane ulozit _efektivne_ a _normovane_ do
relacni DB (prvni vrstva) -- na to pouzit nejaky ERD nastroj.

- je mi jasne, ze predstava, ze delat tydle veci oddelene radu lidi
desi, ale predpokladat, ze udelate smysluplne DB a stejne i aplikaci je
podle men posetilost.

> 	Ja si naopak myslim, ze rucni prepis abstraktiho modelu je
> celkem rutinni operace, kde sice muzete vymyslet a spekulirovat, ale pro
> prakticke pouziti a rozsiritelnost (!!) je to spise na skodu nez k
> uzitku a vystacite si s nekolika (mozna desitek) zakladnich poucek o
> modelovani kardinality a o tom, jak se normalizuje... - mne to jako
> velka veda nepripada.

Veda se z toho delat celkem dobre da:-) A rucne prepisovat desitky
tabulek je celkem dost sluny opruz.

	Karel

--
Karel Zak