PostgreSQL frontend

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Říjen 1 09:46:55 CEST 2004

	Prominte, ale toto je opravdu hodne obrovsky hoooodne optimalni
pozadavek a v realnem svete naprosto nerealizovatelny. Samozrejme, kolem
relaci, jazyku, vyjadrovacich schopnosti atd. mame spoustu teorie,
bohuzel praxe je takova, ze stale je co zlepsovat a optimalizovat a
STROJ pomoci strojove logiky (fuzzy si v tomto moc dobre nedovedu
predstavit, to uz radsi geneticke ci adaptivni (klidne mnohacestne)
algoritmy) NENI SCHOPEN optimalne myslet, protoze je omezen myslenkovymi
liniemi sveho tvurce....

	Mozna Vam soucasne nastroje pro MySQL pripadaji jako
optimalizovane, pravda je vsak zcela jinde. Podobny priklad, kde to bude
zrejmejsi bych si dovolil upozornit na GCC a vyvoj jeho optimalizacnich
metod, ktere jsou samozrejme poplatne jak teoretickemu vyzkumu, tak
tomu, ze i GCC se nekdy dostalo do slepych ulicek (coz je mimo jine
duvod, proc pro kompilaci kernelu jsou presne verze, protoze GCC v zajmu
optimalniho kodu je schopen optimalizovat dokonce tak, ze vysledny kod
je spatne a neodpovida puvodni jazykove konstrukci ve vyssi abstrakci
(C, C++)).

> a UML nastroj pouzijem len na abstrakciu navrhu.

	A o co jde? Dobre si to navrhnout, sdilet analyzu vetsiho
projektu s kolegy, prezentovat (+ vicevrstve modelovat, aby se v tom i
prase vyznalo) datovou zakladnu - tedy zdroje (vstupy), vystupy a
zpracovani - zadavateli a proste se shodnout na navrhu - konkretni
implementace i datoveho modelu (coz neni nic jineho nez reprezentace
toho abstraktiho navrhu v DDL (Data Definition Language - podmnozina
SQL)) je jen otazka vhodneho prostredku. A myslenka ze dostanu strojovym
"prekladem" opravdu optimalni podobu je sice znacne lakava, bohuzel
nerealna - treba mne vsak presvedcite o opaku - pak jste ale zrejme v
opravdu velmi tezkem baliku a proc resite takoveto prkotiny?:-)...

	Ja si naopak myslim, ze rucni prepis abstraktiho modelu je
celkem rutinni operace, kde sice muzete vymyslet a spekulirovat, ale pro
prakticke pouziti a rozsiritelnost (!!) je to spise na skodu nez k
uzitku a vystacite si s nekolika (mozna desitek) zakladnich poucek o
modelovani kardinality a o tom, jak se normalizuje... - mne to jako
velka veda nepripada.