Mizeni free pameti v Debian Woody 3.0

AntiTrust antitrust na centrum.sk
Pondělí Říjen 4 10:52:11 CEST 2004

BuFran wrote:

> No tak to je potom OK, Tedy pokud dam ten prikaz ja, tak me to vypise
>
>              total       used       free     shared    buffers     cached
> Mem:           139        136          2          0          0         86
> Swap:          125          0        125
>
> Jestli jsem pochopil dobre, tak je volne k pouziti 2 MB + 86 MB RAM ?
> pokud ano, tak je to supr, a nemusim kupovat drahou SIMM ramku :0)
> predpokladam, ze rozdil 139MB a 144 MB co tam je fyzicky je
> spotrebovan kernelem a nejakym mapovanim ISA/PCI sbernice a nelze jej uvolnit.

1. 136+2=139 (lebo zaokruhlovanie, ak pouzijete iba free -o tak to vyjde
presne)
2. 144MB asi nemas, mas povedzme 64*5*16
3A. Pravdepodobne mas 4MB "zozrate" "kartou" VGA na doske (144-4=139,
vysvetlenie vid 1))
3B. Rozdiel moze byt sposobeny aj prepoctom 1000!=1024 a 1.024^2 je uz
dost vela
4. Nieco podobne ako mix 3A+3B, co mi narychlo nenapadlo.

AT

PS: Vzdy sa niekto ozve a rad pomoze.

BTW:
Niekedy to moze vyzerat aj takto:
              total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          1008        947         61          0        176        506
Swap:         1953          4       1948

cize "nelogicky" swapuje, ked ma este 61+176 volnej RAM. - Ked je toho
swapu iba trochu - je to OK, nechaj to na kernel, vie preco to takto
spravil.

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32