Mizeni free pameti v Debian Woody 3.0

BuFran BuFran na seznam.cz
Neděle Říjen 3 18:54:01 CEST 2004

> #free -mo

>               total       used       free     shared    buffers   cached
> Mem:          1008        942         66          0        176    502
> Swap:         1953          4       1948

> Vsimni si polozky shared & buffers - ini Ti to vysvetlia mozno
> presnejsie, su to veci "na-cache-ovane" v RAMke, kt. moze kernel
> kedykolvek zahodit (nejaky swap, kt. je v RAM, nie na HDD). A pokial
> bude potrebnej viac RAM, proste "zmaze" buffers a "ziska" dalsiu RAM.

No tak to je potom OK, Tedy pokud dam ten prikaz ja, tak me to vypise

             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           139        136          2          0          0         86
Swap:          125          0        125

Jestli jsem pochopil dobre, tak je volne k pouziti 2 MB + 86 MB RAM ?
pokud ano, tak je to supr, a nemusim kupovat drahou SIMM ramku :0)
predpokladam, ze rozdil 139MB a 144 MB co tam je fyzicky je
spotrebovan kernelem a nejakym mapovanim ISA/PCI sbernice a nelze jej uvolnit.

Moc moc dekuji, uz jsem nedoufal ze se nekdo ozve ...  :)

--
Best regards
 BuFran