Divne hlasky ssh

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pondělí Říjen 4 12:45:41 CEST 2004

> Potvrzuji. Ve svem puvodnim prispevku jsem to napsal ponekud mlhave, za
coz
> se omlouvam. Uzivatel NOUSER skutecne neexistuje. Vypada to asi takto:
>

> Oct  2 09:16:48 hostname sshd[6741]: Failed password for illegal user test
> from xx.xx.xx.xx port 47637 ssh2
>
> Oct  2 09:16:38 hostname sshd[6741]: Illegal user test from xx.xx.xx.xx
> Oct  2 09:16:48 hostname sshd[6741]: error: Could not get shadow
information
> for NOUSER
Me se to tu posledni dobou objevuje na serveru taky. IP adresa byva vetsinou
z Thaiwanske university, z Mexika, Koreje (tam hodne) a pod. Proste se
nejaci parchanti snazi hacknout po svete par pocitacu. K cemu to potrebuji
netusim, ale bud chteji pak spamovat nebo DoS utok na Micro$soft nebo
podobnou legracku. Bohuzel muj ssh demon neumi tcpwrappers, ale ted ho budu
prekladat tak aby to umel a pak proste v /etc/hosts.deny zakazu nejake IP
rozsahy stejne, jako jsem to uz zakazal pro sendmail. A neveril byste, jak
hodne kleslo mnozstvi spamu, kdyz jsem zakazal cely IP rozsah Ciny, Koreje,
Mexika a Brazilie :-)

--
Petr

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz