ALSA vs. OSS - zvuk SOUND vseobecne+nforce2 KDE xmms kaboodle

AntiTrust antitrust na centrum.sk
Středa Říjen 6 13:05:21 CEST 2004

Pekny den.

Viac menej prvy krat v zivote mam trosku problemy so zvukom, ale hlavne
by som chcel ist trochu do hlbky.

Snad mi pomozete s par otazkami:
1.
OSS vs. ALSA - resp. vyhody a nevyhody?
Co odporucate pre bezneho uzivatela pouzivajuceho KDE, mplayer, xine a
zvuky potrebujuceho na mp3, divx, avi, ogg ...
U ktoreho systemu vidite buducnost a co preferuje kernel 2.6?
2.
Ak chcem pouzivat OSS - potrebujem mat OSS zakompilovane v jadre, alebo
mi staci SOUND a i810?
{momentalne 2.4.27, o 5-6mesiacov 2.6.aktualne}

3.
Je mozne naraz (doslovne) pouzivat OSS a alsu?
4.
Je mozne nejako prepinat medzi ALSA a OSS bez odhlasenia uzivatela z KDE
s tym, ze sa hoci vypnu vsetku "zvukove aplikacie"?
Prakticky to ma nejaky vyznam?

5.
Momentalny stav:
Kaboodle mi pekne prehrava aj 2*MP3 a 5*WAV naraz.
V xmms mi nejde nic, nech nastavim arts, esd al. oSS.
Kde hladat chybu?

Dakujem pekne za nacrtnutie linux sound problematiky

AT

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32