ALSA vs. OSS - zvuk SOUND vseobecne+nforce2 KDE xmms kaboodle

Petr Koval pk na nux.at
Středa Říjen 6 14:51:59 CEST 2004

AntiTrust wrote:

> 1.
> OSS vs. ALSA - resp. vyhody a nevyhody?
> Co odporucate pre bezneho uzivatela pouzivajuceho KDE, mplayer, xine a
> zvuky potrebujuceho na mp3, divx, avi, ogg ...
> U ktoreho systemu vidite buducnost a co preferuje kernel 2.6?

pravdepodobne u OSS

> 2.
> Ak chcem pouzivat OSS - potrebujem mat OSS zakompilovane v jadre, alebo
> mi staci SOUND a i810?
> {momentalne 2.4.27, o 5-6mesiacov 2.6.aktualne}

u 2.4 pouze externim ovladacem
u 2.6 nejednoduseji jako kernelove moduly

> 3.
> Je mozne naraz (doslovne) pouzivat OSS a alsu?

samozrejme, jelokos ALSA muze podporovat OSS
naopak bohuzel ne

> 4.
> Je mozne nejako prepinat medzi ALSA a OSS bez odhlasenia uzivatela z KDE
> s tym, ze sa hoci vypnu vsetku "zvukove aplikacie"?
> Prakticky to ma nejaky vyznam?

sou programy ktere vyzaduji ALSA a take ktere OSS
mas-li obe kategorie programu potrebujes tudis jak ALSU tak i OSS
jak sem se uz sminil ALSA muze podporovat OSS ale
OSS neumi podporovat ALSA

> 5.
> Momentalny stav:
> Kaboodle mi pekne prehrava aj 2*MP3 a 5*WAV naraz.
> V xmms mi nejde nic, nech nastavim arts, esd al. oSS.
> Kde hladat chybu?

jaky 2.6 presne mas?
ony byli od pocatku az do ted (2.6.9-rc3 vanilla development) dost zmeny

napr. u 2.6.9-rc3 (2.6.8 + dev patches) to vypada nasledovne

(co presne je u holeho 2.6.8 sem nezjistoval
ale rozdil k 2.6.7)

Device Drivers  --->
  Sound  --->
  [M] Sound card support
    Advanced Linux Sound Architecture  --->
      [M] Advanced Linux Sound Architecture
      [M] Sequencer Support
          [M] Sequemcer dummy client
      [M] OSS Mixer API
      [M] OSS PCM (dixital audio) API
      [*] OSS Sequemcer API
      [M] RTC Timer support
      [ ] Verbose printk
      [ ] Debug
          Generic devices  --->
          ISA device  --->
          PCI device  --->
            <?> Intel i8x0/MX440; SiS 7012; Ali 5455; NForce Audio;
                AMD 768/8111
            <?> Intel i8x0/MX440; SiS 7013; NForce; AMD 768/8111 modems
                (EXPERIMETAL)
          ALSA USB  --->
          PCMCIA  --->
  [ ] Open Sound System (DEPRECATED)