pouziti htb

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 7 13:20:51 CEST 2004

On Wed, 6 Oct 2004, Vít Vomáčko wrote:

> mam nasledujici strukturu site
> verejna ip, maskarada, vnitrni 10.100.1.1
>   /                       \
>                /                         \
>        /                           \
> router1, 10.100.1.2                router2. 10.100.1.3 .+dalsi obdobne_routery
> maskaradi kazdeho klienta        -//-
> z vnitrku  192.168.1.0/24

Mate k teto dvojite maskarade nejaky hluboky duvod?

> potreboval bych nejspise pomoci htb omezovat klienty, co jsou za routery,
> zajimalo by me, jak to resite vy, jinak funkcni omezovani mi bezi, aby se
> nestavalo, ze treba klient na r1 pojede 512kb (protoze strop nastaveny na
> router bude prave tech 512 a nikdo jiny sosat nebude ) a jini dva uzivatele(a
> +b)  na routeru 2 pojedou kazdy 256 a 256(opet dano stropem 512 na barak, coz
> asi neni spravne), pritom nejlepsi by bylo, aby vsichni jeli jakoby 340,
> zkratka jako by se maskarada delala primo na verejne ipine

Vsak jo. Kdyz na ted podrizenych routerech neschovate jednotlive klienty,
tak si muzete cely shaping vyresit v pohode na tom hranicnim stroji. Pokud
je v tom miste soucasne nejuzsi hrdlo (jako ze je to dost pravdepodobne),
tak je to idealni misto, kde QoS provadet.

-- Honza Houstek