KOMERCE: Hola hola, 64bitů volá!

Luděk Kolář support na dvdlinux.cz
Pondělí Říjen 11 09:52:48 CEST 2004

Quoting Vasek Stodulka <xvasek na gmail.com>:

> 	...a neni to cele nahodou tak, ze Red Hat prejmenoval svoje
> desktopove distro na Fedoru prave proto, aby se to dalo volne sirit pod
> nazvem "Fedora", ktery neni nikde trademarkovany? Pokud mi tuto mou
> ideu nekdo vyvrati, tak jste mi pekne zkazili den a pohled na filosofii
> teto distribuce (co se volneho sireni tyka). IMHO staci (spis ze slusnosti)
> nazvat vyse uvedeny produkt treba "Fedora +" a vesele ho modifikovany
> prodavat/sirit.

Omezení dříve platná pro šíření RedHat Linuxu se přenesla na projekt Fedora,
viz. http://fedora.redhat.com/about/trademarks/

Hlavní smysl projektu Fedora je popsán tady:
The Fedora Project is a Red-Hat-sponsored and community-supported open source
project. It is also a proving ground for new technology that may eventually
make its way into Red Hat products. It is not a supported product of Red Hat,
Inc.

Jde tedy o to, že do podoby distribuce Fedora může mluvit i komunita, RedHat si
z toho vytáhne to nejlepší a hlavně Fedora není RedHatem podporována. Ten se
zaměřil pouze na Enterprise verze, kde dělá podporu x let.
Čili jednoduchá byznys kalkulace...

L. K.

--
DVD Linux