Slackware 10.0 antialiasing

Michal Krause mkrause na iinfo.cz
Úterý Říjen 12 16:42:44 CEST 2004

On 12/10/2004, Ren0 Hlaváček  wrote:

> Dobry den,
>  rad bych se zeptal na jednu vec. Nainstaloval jsem si Slackware 10.0
>  a mam problem. Nejde mi vypnout v adresari /etc/profile.d/gtk+.csh
>  a gtk+.sh antialiasing.
>  V drivejsich verzich se antial. zapinal nebo vypinal konfiguraci
>  techto souboru GDK_USE_XFT=0 nebo 1, ve verzi 9.0 i v 9.1 to
>  fungovalo pro vsechny aplikace od gtk+2.0, ale i pro aplikace na qt.
>  U desitky antialiasing vypnout timto nejde, jedine spravne reaguje
>  mozilla-firefox, jinak nic. Pisma Type1 vypnout nejdou a bitmapovve
>  fonty se vubec v nabidkach neukazuji.

GDK_USE_XFT ze fungovalo i pro Qt aplikace? To se mi nechce zdat - kam
az mi pamet saha, pro ne jsem to vypinal pomoci programu qtconfig.

Jinak u GTK 2.4 doslo k zruseni podpory GDK_USE_XFT, protoze vyvojari
usoudili, ze nedava smysl kompletne vypinat podporu Xft jen proto, aby
se vypnul antialiasing - alespon takove vysvetleni jsem nasel (tusim)
v archivu konference GTK. Resenim je nastavit renderovani fontu pomoci
~/.fonts.conf, a to asi zruba takto:

<match target="font">
        <edit name="antialias" mode="assign">
                <bool>false</bool>
        </edit>
        <edit name="hinting" mode="assign">
                <bool>true</bool>
        </edit>
        <edit name="autohint" mode="assign">
                <bool>false</bool>
        </edit>
</match>

To je kombinace parametru, ktera mi dava vizualne nejlepsi vysledky. Po
zmene tohoto souboru je nutne vymazat ~/.fonts.cache-1

Testovano na Debianu Sarge.

Doufam, ze to pomuze.

S pozdravem
Michal Krause
--
Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka