OT: INVEX a GNU/Linux

Josef Polách polach.j na pbsvb.cz
Pátek Říjen 15 07:57:40 CEST 2004

Dominik Škoda wrote:
> Zdravim,
> se mi ze na INVEXU bylo hrozne malo linuxu:

Kdo by si ale najimal drahy vystavni cas a plochu? Komercni
distributori se nanejvys schovaji za prodejce, spousta
(zejmena narodnich distribuci) je spravovana nekomercnimi
sdruzenimi...

> Sál Morava a Brno a ta ulička pred tim, kde se pomalu ani 2 lide vedle
> sebe nevesli bylo imho dost malo, ale ono to jeste bylo zasite na miste
> kde to normalni zakaznik nenasel, takze se tam dostali zase jen lidi
> ktere to zajima. To nemluvim o tom, ze to nebylo ani zakreslene v

"Normalniho" zakaznika nejaky Linux nezajima, kdo po nem
posilhava, najde si jej jinde, kdo ma konkretni zajem,
prijde treba na prednasky. Aspon tam neopruzovali lide,
kteri tam nemeli co delat. Vice osvety a propagace by pravda
neskodilo. Jenze opet: Kdo ji zaplati?

> planku.. Proste jedine veci, ktere by si clovek, ktery nehledal linux,
> vsiml byl TUX naprosti MS s napisem Oracle. Ale jinak NIC.  Proste nejaka

Nejake drobnosi se nasly, ale opravdu nic svetoborneho. My,
kdo trochu vime sve, nemuzeme srovnavat Invex treba s
Linuxexpem.

> seznamovacka treba od SUSE ci MDK..., to by se jim to nevyplatilo? Nebo

Presne tak. Na samotnem GNU/Linuxu nikdo nezbohatne.
Zakaznika nezajima tolik, co je uvnitr. Zajima jej hlavne,
ze to spolehlive funguje, kolik to stoji, co obnasi udrzba a
sluzby apod.

> proc  Imho treba LiveCD by se prodavali dobre... proste trochu boje s MS,

(prodavalY nebo -A)

Proc boj? Staci primerena osveta. At si bojuje, kdo chce a
kdo na to ma. Dobre reseni se nakonec prosadi samo. Jsme v
dobe, kdy mame jakous takous svobodu, tak at si kazdy
vybere. Jak to rikal Gandhi (priblizne):
-- napred bude protivnika ignorovat
-- nasledne se mu zacne posmivat a ostouzet ho
-- pak zacne bojovat a bude porazen

Proc bychom se meli angazovat do komercnich veci. GNU/Linux
nikoho moc nezivi, spise se nekdy stava pomuckou ke
prosazovani komercnich zajmu. Co z toho budeme mit, ze bude
vice Linuxu? Leda to ze zacne byt bran vice vazne, ze budou
drive specifikace a ovladace k HW...

> Vse mi to pripada jak kdyby to mel MS pod palcem...

To neresme, zkratka se smirme s tim, ze Invex se sam o sobe
nestane hlasnou troubou GNU/Linuxu nebo obecne svobodneho
softwaru. Budme radeji uzitecni tam, kde dokazeme pomahat a
nenasilne presvedcovat.

A nakonec -- na LinuxHall mohl prijit kazdy, kdo o to stal.
O patro vyse (soukromy altanek Microsoftu) se dostal clovek
jen na pozvani. A nepustili me tam ani presto, ze jsem mel
na tricku logo Windows (sice uprostred takoveho piktogramu s
panackem a odpadkovym kosem).

Ale to je opravdu OT. Krakam tady po ranu jak mlada vrana...
Ani jste to nemeli cist. Ztrata casu.

Pohoda, hezky den

Josef

--
.- Josef Polách - kontrolor/quality inspector -.  .--.