Smysluplné množství fontů v systému

Zdenek Wagner wagner na cesnet.cz
Pátek Říjen 15 10:06:02 CEST 2004

On Fri, 15 Oct 2004, Martin Šanda wrote:

> Vážení a milí!
>
> Protože se mi do ruky dostalo jedno postarší cédéčko s Corelem, tak mě napadlo
> nainstalovat si nějaké fonty.
> Řeším otázku, zda-li veliké množství fontů v systému nebrzdí jeho běh, jinými
> slovy, má smysl pečlivě vybírat, nebo prostě všechno nainstalovat?

Zalezi na tom, kam je nainstalujete. Pokud je nainstalujete pouze pro TeX,
pak mohou nektere distribuce TeXu pracovat pomaleji. Mnoho distribuci si
vsak udrzuje databazi souboru, takze zpomaleni by nemelo byt patrne. XFree
ma take v kazdem adresari soubor se seznamem fontu. Sice s tim vlastni
zkusenosti nemam, ale necekal bych problemy. Naopak jsou hlaseny problemy
ve Windows, ktere konkretne pri instalaci vsech fontu z nove verze Corela
na slabsich pocitacich vede k degradaci vykonu. Ja jsem si koupil
kompletni stresovicky Typokatalog, nainstaloval jsem vsech zhruba 400
fontu pouze pro TeX, pouzivam emTeX, kde nejsou zadne databaze a musi se
natvrdo prohlizet adresare, a na Celeronu 333 MHz s 512 MB RAM jsem
nepozoroval zadne zpomaleni.

> Druhá otázka je asi to, jestli má smysl instalovat fonty v Type1 současně i
> jako ttf?

Type1 jsou urceny pro tisk, TTF pro obrazovku. Windows nedovedou primo
zobrazit Type1 (myslim na urovni systemu a zakladnich aplikaci, jako je
napr. MS Office), proto se dodava TTF jako doplnek, casto zdarma (k
zakoupenym Type1) a jako podstatne mene kvalitni nahrazka. Pokud vsechny
programy, ktere chcete pouzivat, dovedou pracovat primo s Type1, muzete na
TTF s klidem zapomenout.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner na cesnet.cz

         http://icebearsoft.euweb.cz