LVM: znicena root particia

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Neděle Říjen 17 04:29:41 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:

> Large? Spis Logical, ne?
ano, hups :)

> [...]
>
> Vystrel do tmy: prekrocil jste nejakou hranici, za kterou se projevila
> nejaka chyba v adresaci sektoru na disku a misto toho, aby to zapisovalo
> do volneho mista, tak se zacyklil modulo N a zmasakroval korenovy fs.
neviem, je to mozne, zaujimave vsak je to, ze to znicilo len sda5 a
absolutne ine. nic predtym a nic potom.

> Tuto hypotezu lze snadno overit tak, ze znovy vyrobite sda10 a sda11, ale
> nebudete nad nimi delat LVM, ale neco jineho. Pokud to opet skonci
> znicenim jine partisny, tak by to mohl byt tento problem (existuji i
> mene destruktivni varianta, ktera je ponechana jako cviceni pro ctenare
> <g>).
experimentujem s lvm dalej, a zatial je to viacmenej bez problemov.
teda... neznicilo mi to uz ziadne data na inych particiach :)
chyba bola vo vgscan ktory zvacsa segfaultoval kvoli tomu ze prechadzal
celu strukturu /dev/ ktora bola kvoli staremu device_mapperu s nekonecnymi
symlinkami.
ako toto ale sposobilo pad sda5-root, to vazne neviem.
bug som nahlasil, uvidime co dalej :)