LVM: znicena root particia

Pátek Říjen 15 18:36:35 CEST 2004

On Fri, 15 Oct 2004, Roman Fordinal wrote:

> bootovanie vsak skoncilo na hlaske: (Loading/Starting?) Large Volume Manager
> a trvalo by az do svitania keby som sa nerozhodol pre tvrdy
> restart.

Large? Spis Logical, ne?

> mam s-ata disk 200GB na ktorom som mal vytvorene particie.
> sda1-boot,sda2-swap,sda5-root, etc...
> vytvoril som sda10 a sda11 ako LVM (8e tusim v cfdisk)
[...]
> nabootoval som cez knoppix, a zistil som ze root je uplne dopisany.
> vsetky ostatne particiu su v 100% poriadku. nejake data mi zachranil
> iba fsck.reiserfs --rebuild-tree

Vystrel do tmy: prekrocil jste nejakou hranici, za kterou se projevila
nejaka chyba v adresaci sektoru na disku a misto toho, aby to zapisovalo
do volneho mista, tak se zacyklil modulo N a zmasakroval korenovy fs.

Tuto hypotezu lze snadno overit tak, ze znovy vyrobite sda10 a sda11, ale
nebudete nad nimi delat LVM, ale neco jineho. Pokud to opet skonci
znicenim jine partisny, tak by to mohl byt tento problem (existuji i
mene destruktivni varianta, ktera je ponechana jako cviceni pro ctenare
<g>).