Spoluprace na projektu - antispam

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Říjen 19 09:05:42 CEST 2004

On Mon, 2004-10-18 at 22:34 +0200, Petr Vileta wrote:
> No tak jinak :-)
> Mam server, kde bezi 15 domen 2.radu a kazdy majitel domeny ma naprosto jine
> pozadavky na filtrovani spamu. Zkousel jsem se di vat na Spamassign, ale to
> na RH7.3 proste nenaroubuju, protoze to vyzaduje nejakou novou knihovnu a
> par lidi me od toho zrazovalo (a dost durazne). Pak jsem se dival na milter,
> ale taky tam bylo neco, co proc jsem to nemohl pouzit, tusim, ze mu vadil
> zase muj starsi sendmail nebo co.
> Jinymi slovy receno, kvuli nasazeni spamfiltru nehodlam menit operacni
> [...]

Jak dlouho pocitate ze budete problem s update OS resit kupenim problemu
jinych? Opravdu si myslim, ze v tomto pripade vymyslite kolo. Neumim si
predstavit, ze bych si pro nejaky "proflaknuty" mail musel delat vsechna
pravidla rucne -- asi bych nic jineho nedelal. A jednoduchy system
zakazu vseho z pulky sveta je pro radu lidi nepouzitelny.

SA alespon me u kazdeho mailu co ho oznaci za spam tak poda pomerne
podrobny report na zaklade jakych pravidel (vcetne obodovani) rozhodl --
takze by nemel byt problem pokud pravidlo nevyhovuje se ho zbavit. A
velmi casto to neni jen o analyze text (a headru) toho mailu, ale i
treba o porovnani s nejakou black list DB na internetu.

	Karel

--
Karel Zak
http://home.zf.jcu.cz/~zakkr