Asus M6N - problém s ACPI (DSDT)

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Úterý Říjen 19 20:45:09 CEST 2004

Ahoj,

  pokračuji  v  rozbíhání  Linuxu na notebooku Asus M6842Ne, a narazil
  jsem  na  problém  s  ACPI  -  ať delám co dělám nemohu zjistit stav
  baterie.  Podpora  v  jádře  je (modul "battery" je načten) a nějaké
  informace zjistím, viz.

  # cat /proc/acpi/battery/info
  present:                 yes
  design capacity:         4300 mAh
  last full capacity:      4355 mAh
  battery technology:      rechargeable
  design voltage:          14800 mV
  design capacity warning: 130 mAh
  design capacity low:     21 mAh
  capacity granularity 1:  52 mAh
  capacity granularity 2:  2418 mAh
  model number:            M6NE
  serial number:           00001
  battery type:            LIon
  OEM info:                ASUSTek

  ale při pokusu o zjištění aktuálního stavu baterie pohořím

  # cat /proc/acpi/battery/status
  present:                 yes
  ERROR: Unable to read battery status

  Vyzkoušel jsem už všechno možné ale prostě nic - pro úplnost dodávám
  že  do  jádra  (2.6.9)  jsou  zakompilovány  i  drivery  z  projektu
  asus4linux, které můj notebook poznají a oznámí že ho podporují, ale
  nic  se  nemění  na mojí neschopnosti zjistit stav baterie (což je u
  notebooku dost podstatná závada).

  Po  celodenním  googlování  jsem dospěl k názoru že na vině by mohlo
  být chybné DSDT, viz. například

  1. http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=122145&highlight=aeamlnoreturnvalue
  2. http://bugzilla.kernel.org/attachment.cgi?id=1810&action=view
  3. http://gaugusch.at/kernel.shtml

  Když  jsem  zkusil dekompilaci/kompilaci tak se to zřejmě optvrdilo,
  neboť  to na mne vyhodilo spoustu chyb (po 200 errorech se kompilace
  zastavila).  Inu,  původní  verze (obsažená v kernelu) je překládána
  compilerem  od  MS, takže se není čemu divit že to prošlo ačkoliv je
  to naprosto proti specifikaci (tak je vytvořena Intelem).

  Bohužel,  opravená  verze  pro M6842Ne nikde na netu není a já nemám
  čas  tu teď hrabat ve specifikaci DSDT abych mohl opravit to co měli
  udělat u Asusu. Moje dotazy tedy zni:

  1) Existuje nekde opravena verze DSDT souboru pro Asus M6842Ne?

  2) Pokud  ne,  najde  se tu nejaky dobrodinec schopny (i za nejakou
     rozumnou  odmenu)  opravit  DSDT  ktere mu poslu? Pokud ano, dam
     DSDT k dispozici na netu ostatnim.

  3) Je mozne pouzit DSDT pro nejaky podobny model notebooku (lisici
     se napriklad jen rychlosti procesoru/velikosti RAM apod)? Pokud
     ano, existuje nekde DSDT pro nejaky takovy notebook (napr. Asus
     M6887Ne)?

  diky
  T.V.