Samba a domena

l. vlcek l.vlcek na noel-plus.cz
Čtvrtek Říjen 21 07:46:36 CEST 2004

Matejcek Petr napsal(a):
> no myslim ze je to skutecne dobra cesticka kudy se vydat  muzete mi k
> tomu rici vic ?
> musi byt v DNS nastavena nejak adresa toho serveru s domenou? pripadne
> kde se to nastavuje ? v /etc/named.conf ?   je lepsi mit DNS na stejnem
> stroji jako je radic domeny ? ( u win2k serveru to tak byt musi)  nebo
> je to jedno ?

W2k server nepozivame, mame instalovan samba server a DNS server na nem
nebezi (nebezel), te je stale na jinem stroji. Obcas se mi stavalo, ze
diky technicke poruse (nez jsem NATO prisel) nefungovala DNSka. Pak pri
poruse prihlaseni uzivatel vesele fungovali bez omezeni, novym (=prave
se prihlasujicim) uzivatelum to oznamilo neco jako ze server domeny neni
dostupny. To me taky pak vedlo k tomu ze jsem si poridil i sekundarni
DNS, prave na te sambe....

Vsechny stroje pripojene k siti maji v DNS svuj zaznam (i reverzni, pro
poradek).

V konfiguraci samby je taky volba o zpusobu resolvovani Netbios jmen. Ja
mam nastavene jako prvni prave DNS. Lze tusim pouzit wins server, DNS,
broadcast a jeste lmhosts (nebo tak neco). Pro preklad jmen se postupuje
dle poradi. Jelikoz wins server nepouzivam a ani zaznam v lmhosts
(mysleno zaznam u klienta na stanici), proto ty potize pri padu DNS....
:-)
Nevim to jiste, ale tipnul bych si, ze i bezici server wins (na sambe)
stejne pouziva k resolvovani jmen DNSku, takze fungujici DNS budeasi pro
fungovani kriticka.

Jeste dalsi napad.
Mate nastavenou volbu : domain logon = yes ???

Velmi peknym a hodne dukladnym zpusobem je popsana tato problematika v
knize z nakladatelstvi O'Reilly, Samba. Vysla i v cestine v nakladelstvi
Computer press. Popisuje sice Sambu verze 2.0 (je to z roku 2001), ale
tahle problematika (asi) plati i pro nove verze samby.