usbstick sifrovany pomoci dm-crypt

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 21 16:54:19 CEST 2004

Ahoj,

   planuji  pouzivat  USB  disk  k  ukladani a prenosu dat mezi praci,
   domovem   a   notebookem,   a  potreboval  bych  je  nejak  rozumne
   zabezpecit.  Vzhledem  k  tomu  ze  se ten USB stick se v pohode da
   pripojit  jako  dalsi disk (diky Mass Storage), pojal jsem myslenku
   provest  to  pomoci  dm-cryptu. Otazka je jak - vsechna howto ktera
   jsem  na  netu nasel pocitaji s USB diskem pouze v roli tokenu, coz
   nechci.

   Navic  potrebuji  aby  bylo  mozne  USB  stick jednoduse pripojit a
   odpojit,  tj. abych nemusel do konzole a prepinat se na roota apod.
   Hledal  jsem  nejakou  moznost  jak  to udelat primo v ramci mountu
   (treba nejakym externim skriptem apod.), ale nic mne nenapada.

   Jako jedina moznost splnujici vyse uvedene uvedene podminky mi tedy
   pripada pouziti patche

   http://www.saout.de/misc/dm-crypt/util-linux-2.12-cryptsetup.patch

   na  util-linux,  ale  jeste nez se do toho pustim tak bych se chtel
   zeptat  jestli  to nekdo nevyresil nejak jinak. Jedine dalsi co mne
   napada  je pouzit gnupg, coz ma vyhody (portabilitu apod.) ale zase
   to nema to kouzlo jako dm-crypt.

   T.V.