Zaplava e-mailu pro user unknown

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Říjen 22 09:51:21 CEST 2004

> i ja si musel zvyknout ze se stalo medium e-mail za soucasneho stavu
> pouzivani na celem svete naprostym nesmyslem

Hmmm, kdyz je to tak nesmyslna sluzba, tak proc

> ja se proti tomu branim proti myneni spousta ostatnich tvrdym zaviranim
> prijmu vsech viramy a spyware apod. postizenymi /16 siti
>
> tzn. jakmile prijmu prvni mail jako vysledek infikovanych pocitacu v
> takove /16 siti tak prijem s teto site u mne natvrdo zabranim

A proc ne rovnou /8?

/16 je extremne velka sit, velmi pravdepodobne bude provozovana mnoha
naprosto nezavislymi subjekty a aplikace principu kolektivni viny na takto
velkou sit uz nedava prilis smysl. To uz je skoro jako zakaz veskere
e-mailove komunikace.

Rozumnejsi hodnota je /24, i kdyz i tam to (pri dnesnim rozdrobeni IP
prostoru) casto odskacou nevinni.

> bohuzel to ma znacny negativni vedlejsi ucinek, kdyz proti tomuto potom uz
> dal nic nepodnikne

Kazdy takovy zakaz by mel byt docasny (tj. i v pripade, ze se nikdo
neozve, by mela byt blokace po urcite dobe zrusena). Ten zakaz totiz dava
smysl pouze v dobe, kdy zakazana sit dela problemy, a pokud se nikdo
neozve (napr. proto, ze jsou maily blokovany <g>), tak jinak nez povolenim
nezjistite, zda je jiz problem vyreseny.

Recidiviste se pochopitelne muzou zakazovat na delsi dobu, pripadne udelit
i vyjimecne tresty :-)

-- Honza Houstek