Kvalita disku Was: Poskozený disk

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Říjen 25 08:15:58 CEST 2004

On Sat, 23 Oct 2004 11:15:48 GMT, Pavel Benisek <benny007-linux na 3dgrafika.cz> wrote:

>  Dobry den,
>  zajimalo by mne jake mate zkusenosti s kvalitou dnesnich IDE disku.
>
>  Moje zkusenosti jsou nasledujici:
>
>  Pokud se jedna o IDE 3,5", tak mi za posledni 4 roky neodesel ani jeden!
>  (Kdyz nepocitam jeden se kterym jsem upadl na zem)
>  Mam 2x Maxtor 80GB, 1x Seagate 40GB, 1x Hitachi 160 GB, 2x Seagate 80 GB
>  a 1x Seagate 3,2 GB :)
>  Pokud si dobre pomatuji, tak posledni disk, ktery mi odesel sam od sebe
>  byl kdysi WD 850 MB. Jinak vsechny fungovaly az do prodeje.

	Hmm, pokud by nekdo, kdo dela v obchode s VT poslal podrobnejsi
statistiku, urcite by se to hodilo. U meho byvaleho zamestnavatele se
neco takoveho delalo, ale to uz je tak 2 roky zpatky. Navic jsme se
snazili delat podobny pruzkum pres cele obdobi, kdy se nam mohl disk
vratit (celou zaruku), tzn. nepocitali jsme komponenty, ktere jsou jeste
v zaruce, coz znamena, ze nize uvedena data jsou cca 5 roku stara.

	Nejlepsi se nam jevily bezkonkurencne Seagate, reklamovanost u
zadneho modelu nepresahla 1,5%, u vetsiny se pohybovala dokonce pod 1%. Pak
byly WD nekde okolo 5%, a cca stejne byly Maxtory, ale tech jsme zdaleka
naprodali tolik. Z velkych vyrobcu je potreba nezapominat na IBM a jejich
znamou kauzu "tovarna v Madarsku", kde reklamovanost te nestastne 60GB
presahla 120% (tzn. kazdy disk byl vymenen v prumeru vice nez 1x, a to jsme
ke konci menili za jine znacky), u osatatnich modelu IBM se to pohybovalo v
rozmezi 25 - 45%.

	Jinak obecne lepsi byly skutecne novejsi disky (tzn. i pres vetsi
velikost a rychlost mensi reklamovanost --- vyvoj jde kupredu :) a kupodivu
to nikdy moc nesouviselo s velikosti konkretniho disku konkretni rady (az na
ty IBM), tzn. ze 2x vetsi disk mel podobnou reklamovanost jako jeho mensi
braska, nekdy mely mensi disky i vetsi procento reklamaci.

	Ale cele to popisuje situaci -5let (pro hackery - nekde okolo 2.2.13
:). Vzpominam si, jak jsme tlaciliv bobre vire ty IBMka ze jsou fakt dobre a
za pul roku se nam to zacalo vracet. Tzn. nikdo nevi, co bude za dalsiho pul
roku. (A touto myslenkou dne bych to ukoncil.)

>  Pokud jde o 2,5" tak mi odesly tri ze sesti.
>  Odesly: 2x Hitachi 40GB (po dvou dnech) a 1x Hitachi 20GB (4200ot.)
>  (cca. po dvou mesicich)
>  Funguji: Toshiba 40 GB a Samsung 60 GB

	2.5" jsou a byly vzdycky dost bida, reklamovanost tady sla pres 15%.
Navic mely tendenci odchazet tesne pri konci zaruky, ale to muze byt jenom
muj subjektivni pocit. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860