XFree na serveru Debian

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Září 1 12:29:53 CEST 2004

1. Ja jsem xload neoznacil on-line monitoringem

2. Nevim proc z duvodu toho, ze s Vami nekdo nesouhlasi hned nastolite
utocny ton (pravda, v teto konferenci je to jaxi pravidlo:-()

3. Nikdo Vas nijak nenapada, za nevzdelance nepovazuje, takze bych
prosil trosku ubrat plynu...

4. xload je priklad aplikace, ktera aby neco zobrazila, tak musi bezet.
Jeji vyuziti je casto sporne, nicmene jako naprosto elementarni nastroj
(proc jinak je asi stale "dodavan" a pouzivan) jak "vytizeny" stroj je
nam tento vysledek podava. Jenze aby nam ho mohla podat, tak je treba,
aby bezela a kreslila graf. A je docela na pytel az "je problem" se pres
vzdaleny terminal prihlasit, presmerovat si vystup, nahodit Xserver a
spustit xload - jednak se nam to jiz nemusi podarit, coz muze byt rovnez
zdroj problemu, jednak kdyby jiz bezela (a zobrazovala vysledek na
"monitor" v serverovne), tak k teto situaci zpravidla nedojde, protoze
ten funkcni kus kodu (maximalne par stranek) je v pameti a pracuje
(pricemz vsechny jine operace jsou skoro nemozne) (*)

5. Nikde jsem netvrdil, ze xload vyzaduje Xserver na serveru, je to
prikald aplikace, ktera zadna data pro off-line analyzu nesbira (coz byl
duvod, proc jsem reagoval na sveho predrecnika, ktery se snazil byt
desne chytrej s nejakyma LOGama apod.) ani nezapisuje... - pokud nad ni
ohrnete nos (klidne muzete), zajimalo by mne, proc mame takovou spoustu
alternativ v X-Window pro monitoring techto veci, stejne jako I/O, CPU
utilization, pamet atd... to je veskera tato prace k nicemu?

(*) dalsi pozitivni efekt muze byt, pokud tech podobnych trivialnich
nastroju bezi vice, tak zaznamename (visualne), proc ta spicka nastala a
zda-li je to problem nebo jen skutecne prechodna spicka - jinym zpusobem
se to jiz nemusite ani dozvedet...

	Vysvetlil jsem dostatecne jasne, proc nepovazuji Xserver na
serveru (zpravidla aplikacnim) za vec hodnou kamenovani "hrisnika"?