Paralelni pristup k disku

Středa Září 1 15:38:04 CEST 2004

On Wed, 1 Sep 2004, Martin Calko wrote:

> Uz jsem se na to kdysi ptal ale vyznelo to nejak do vytracena:
> Kdyby byl mezi dvema pocitaci pripojeny scsi disk/pole tak, ze by
> sbernice koncila v radicich na obou stranach, slo by manipulovat (rw) se
> stejnou partition bez poruseni konzistence fs? Situaci si lze predstavit
> i na ieee1394.

Takovy fs existuje. A dokonce ne jeden. Priklady jsou GFS (puvodni
opensourcova verze se rozdelila na opensourcovy OpenGFS a komercni GFS od
Sistiny, Sistinu nedavno koupil RedHat a jeji verzi opet opensourcoval...
dokonce i s clusterovym LVM, cimz mi udelali ohromnou radost) a GPFS (za
penize od IBM).