Cluster filesystem (Re: Paralelni pristup k disku)

Michael Mraka Michael.Mraka na homecredit.net
Čtvrtek Září 2 09:15:33 CEST 2004

% > Uz jsem se na to kdysi ptal ale vyznelo to nejak do vytracena:
% > Kdyby byl mezi dvema pocitaci pripojeny scsi disk/pole tak, ze by
% > sbernice koncila v radicich na obou stranach, slo by manipulovat (rw) se
% > stejnou partition bez poruseni konzistence fs? Situaci si lze predstavit
% > i na ieee1394.
%
% Takovy fs existuje. A dokonce ne jeden. Priklady jsou GFS (puvodni
% opensourcova verze se rozdelila na opensourcovy OpenGFS a komercni GFS od
% Sistiny, Sistinu nedavno koupil RedHat a jeji verzi opet opensourcoval...
% dokonce i s clusterovym LVM, cimz mi udelali ohromnou radost) a GPFS (za
% penize od IBM).

Jeste OCFS (Oracle cluster filesystem). V Oracle 9iRAC by mel byt
dostupny pro linux a windows. V 10g pro vsechny platformy.
Ted jsem dokonce nasel, ze je uvolneny pod GPL.
Vice na http://oss.oracle.com/projects/ocfs/.

--mm                                                            Michael Mráka