Cluster filesystem (Re: Paralelni pristup k disku)

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Září 2 14:58:50 CEST 2004

Michael Mraka wrote:
: % > Uz jsem se na to kdysi ptal ale vyznelo to nejak do vytracena:
: % > Kdyby byl mezi dvema pocitaci pripojeny scsi disk/pole tak, ze by
: % > sbernice koncila v radicich na obou stranach, slo by manipulovat (rw) se
: % > stejnou partition bez poruseni konzistence fs? Situaci si lze predstavit
: % > i na ieee1394.
: %
: % Takovy fs existuje. A dokonce ne jeden. Priklady jsou GFS (puvodni
: % opensourcova verze se rozdelila na opensourcovy OpenGFS a komercni GFS od
: % Sistiny, Sistinu nedavno koupil RedHat a jeji verzi opet opensourcoval...
: % dokonce i s clusterovym LVM, cimz mi udelali ohromnou radost) a GPFS (za
: % penize od IBM).
:
: Jeste OCFS (Oracle cluster filesystem). V Oracle 9iRAC by mel byt
: dostupny pro linux a windows. V 10g pro vsechny platformy.
: Ted jsem dokonce nasel, ze je uvolneny pod GPL.
: Vice na http://oss.oracle.com/projects/ocfs/.
:
	Jo, akorat ze OCFS neni plnohodnotny filesystem s POSIXovou
semantikou - myslim ze snad umi jen plochou adresarovou strukturu nebo
tak neco.

-Y.

btw, David, I'm wondering about this loop: [...]  Is this
a busy-wait-until-someone-plugs-in-more-ram-chips thing? ;)  --Andrew Morton