hleda se programator pro X server a kernel

Vaclav Dvorak vdvo na vdvo.net
Čtvrtek Září 2 19:46:46 CEST 2004

Jan Kasprzak wrote:
> Vaclav Dvorak wrote:
> : hledá se programátor, který by vyvinul čisté řešení toho, co je zatím
> : jako hack popsáno na http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/multiuser/.
>
> 	Jaky hack? Soucasna verze je myslim docela dobre a ciste
> napsana. Vsechny veci jsou vypinatelne volbou na prikazove radce
> a X server umi i8042 klavesnici a vedle toho event interface. Kdyztak
> zkuste upresnit, co se Vam na tomhle reseni nelibi.

Potud ano, Vas patch je dobry.

> : Řešení předpokládám nějak tak, že by se X servery domlouvaly mezi sebou
> : - buďto přímo, anebo spíše přes nějakého arbitra - tak, aby si přístup
> : na sběrnici korektně hlídaly.
>
> 	Bleee, fuj. Reseni je to, aby X server proste na ostatni graficke
> karty nesahal, a ne nejaky arbitr.

Obavam se, ze tak jednoduche to neni. Problem je, ze nektere graficke
karty proste maji sdileny, staticky alokovany (ne PnP) adresni prostor,
takze aby mohl X server sahat jen na jednu z nich, musi ty ostatni
odpojit od sbernice. No a to pochopitelne rozhodi ten druhy bezici X
server, ktery se snazi sahat prave na tu odpojenou.

Patch Miguela Freitase (a dalsi, ktere jsem videl) dela prave jen to, ze
rusi to odpojovani karet od sbernice. To funguje, pokud ty karty
pouzivaji disjunktni adresni prostory, dynamicky pridelene pres PnP.

Proto si myslim, ze ciste reseni je kernelovy modul, ktery by prideloval
pristup ke konkretnim kartam. Tj. proces by si rekl o pristup ke
konkretni karte, kernel by se ujistil, ze zadny jiny proces nema zamceny
pristup ke karte s konfliktnim adresnim prostorem, pokud ne, tak by tyto
konfliktni karty odpojil od sbernice, pripojil tu pozadovanou a pridelil
procesu exkluzivni pristup, dokud se ho zase nevzda nebo neumre.

--
Vaclav Dvorak  <vdvo na vdvo.net>
http://www.vdvo.net/