OpenOffice.org a vyhlazovani fontu na terminalu

Pátek Září 3 00:28:44 CEST 2004

On Sat, 28 Aug 2004, Pavel Janík wrote:

>    > Ja bych tedy rekl, ze formatovani by nemelo zalezet na tom, jake jsou
>    > zrovna pouzity fonty k zobrazeni.
>
> Hm, to je zřejmě nesmysl ;-)
>
> Pokud autor dokumentu chtěl použít neproporcionální font a aplikace použije
> font proporcionální, formátování se samozřejmě změní.
>
> Nemyslel's to nějak jinak?

Myslel jsem to tak, jak jsem to napsal. Pokud je v dokumentu font X a
aplikace pri zobrazovani pouzije z nouze ci jineho rozmaru odlisny font
Y (vcetne X upraveneho pro nizke rozliseni, coz je obvykle spojeno
s nelinearnimi zmenami rozmeru jednotlivych liter) a za smerodatny je
povazovan vzhled pri tisku a ne na obrazovce, pak by to mel ten program
zformatovat tak, jako by tam byl font X a nejak se vyporadat se vzniklymi
diskrepancemi (Applixware blahe pameti tohle zvladal dost dobre, vetsinou
si vystacil s jemnymi upravami mezer mezi slovy).

Samozrejme jina otazka je, jestli je u konkretniho dokumentu opravdu tak
dulezite, aby byl zformatovany urcitym konkretnim zpusobem (a zda neni
nemistne povysovana forma nad obsah...).

> Většina těchto problémů totiž vzniká z toho, že OpenOffice.org a X server
> mají jinou představu o tom, co je to např. Times.
>
> Suma sumárum: tohle je jeden z fundamentálních problémů na desktopu.

Vyvoj smeruje k tomu, ze X server nebude mit zadnou predstavu o fontech
a klienti budou mit takove fonty, jake sami pouziji.