XFree na serveru Debian

Pátek Září 3 09:18:29 CEST 2004

On Wed, 1 Sep 2004, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	No tak to pozor... je sice pravda, že na aktuální spuštění
> něčeho nepotřebujete běžící Xserver, ale pouze podporu X protokolu,
> ovšem v případě, že ten monitoring má mít nějaký smysl, tak
> nepotřebujete jen v nějakém okamžiku spouštět, ale BEŽET a dívat se
> třeba i do historie... ostatně od toho je monitoring, protože je to
> kontinuální činnost.

Pokud nekdo takovy monitorovaci system naprogramoval tak, ze je zavisly
na nepretrzitem behu sveho GUI, tak je dotycny autor uplny dement. Neco
takoveho musi mit backend, ktery to nekde skladuje, a bezi maximalne
nezavisle na svem okoli, a kolem toho muzou byt ruzne dalsi programy,
ktere s temi daty pracuji, napr. je graficky a prubezne zobrazuji.

On Wed, 1 Sep 2004, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Při Vaší úrovní vzdělání bych očekával, že víte, že v tu chvíli
> ta aplikace spuštěna na serveru a jejíž výstup je u Vás na stanici,
> kterou jste právě vypnul, okamžitě slítne s hláškou ala - "přišel jsem o
> display, měj se" - přesné znění teď nemám kde nasimulovat, určitě víte o
> čem mluvím...

To zalezi na tom, jak se to naprogramuje...
Vetsina programu samozrejme padne na drzku, ale to hlavne z toho duvodu,
ze je to nejekonomictejsi zpusob, jak takovou chybu osetrit. Zotaveni se
z chyb, zejmena tech, ke kterym dochazi asynchronne, je totiz velmi
komplikovane.

> 	Co třeba páskové knihovny a jejich obslužný SW, viděl jste
> nějaký, který šel v zachování plné funkcionality ovládat bez grafického
> výstupu (myšleno textová konzole 80x25 či neco podobného)

mtx? (Co je proboha potreba na paskove knihovne slozite ovladat?)

Tak se nejspis zjisti stejne velke kulove, jake pan Stehlik vi uz ted,
protoze pri 9 z 10 vytuhnuti systemu se to zajimave odehraje behem zlomku
sekundy pred vlastnim vytuhnutim a monitorovaci system (bezici primo na
monitorovanem pocitaci) si toho obvykle ani nestaci vsimnout, nez ho
system s sebou strhne do zahuby.

A i kdyby se podarilo neco chytit, tak je mnohem chytrejsi to psat na
textovou konzoli, protoze to jde primo a ne oklikou pres graficky
subsystem (napr. X server; ostatne neni zadna nahoda, ze wokenni modra
obrazovka ma takovy spartansky vzhled). I kdyz mozna vubec nejlepsi je to
posilat seriovou linkou na jiny pocitac.

On Wed, 1 Sep 2004, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> a)
> - server s aplikace a potrebnymi knihovnami
> - tzv. X Windows terminaly (at uz HW - WYSE a spol. - jiz pod drnem) ci
> SW

Nejsou zadne "X Windows". Je to "X Window System".

> b)
> - server s aplikace a potrebnymi knihovnami
> - Xserver(y) odpovedne za provadei "X primitiv"
> - Xklient - nekde, kde se to ovladalo => obrazovka, klavesnice, mys

Eh?! Co to, s prominutim, blabolite za nesmysly? "Xklient" je odjakziva
klient X protokolu. Tzn. aplikace.

Jak by se Vam libilo, kdybych Vam rikal "pani Janouskova"? Proc ne, neni
to o nic svevolnejsi uprava terminologie, nez ta Vase...

To posledni, co nazyvate "Xklient", je proste terminal. Podle toho,
co popisujete dal, asi velmi hloupy, nejspis jen monitor, klavesnice &
mys s dlouhym kabelem, cili se to vlastne nijak moc nelisi od pripadu (a).

> 	Podotykam, ze to lze ruzne kombinovat a slucovat, vice vrstvit
> uz zrejme ne.

Proc ne? Dost dobry smysl by mela napr. zvlastni vrstva pro elementy
uzivatelskeho rozhrani, pripadne celou prezentacni logiku (samozrejme
udelana tak, aby mohla migrovat po siti).