XFree na serveru Debian

Tibor Zenis zenis na fmph.uniba.sk
Pátek Září 3 12:17:45 CEST 2004

On Fri, Sep 03, 2004 at 11:52:09AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> 	A k cemu to natoceni aplikaci je, kdyz naopak by bylo daleko
> drazsi, aby o nich aplikace vedela, natoz je zpracovavala... - proto to
> realne zkresleni resi HW 3D akceleratoru... - udalost vznikne na
> ovladacim zarizeni, je zpracovana graficky Xserverem a slus... kde nam
> zustal ten Xklient?

Natocene okna som este nevidel, ale o celu plochu (a natacanie okien) sa
tam asi stara nejaky windowmanager a to je ten Xklient.

Lubovolna aplikacia == Xklient moze poslat poziadavku serveru na zmenu
vlastnosti lubovolneho okna na display, na ktory ma pristup. Bezne sa o
okna cudzich aplikacii zaujima iba windowmanager, ale napriklad program
blast vie robit diery do okien. Okno nie je privatna vec Xklienta, ktory
ho vytvoril (poslanim poziadavky na Xserver).

	Tibor

--
; Tibor Zenis               ;