OT: SCSI RAID, Fedor Core 2, mptscsih: ioc0: >>Attemptingtask abort! (sc=41482380

Tomáš Němec borg.dax na quick.cz
Pátek Září 3 14:22:55 CEST 2004

V Pá, 03. 09. 2004 v 22:45, Chlopcik Ales píše:
		Zdravím,
na jedné straně provedete elektronické hodnocení terminátoru,
na druhé napíšete 'úzké (8bit) SCSI' .... a to je pro 50 pin
nebo 68 pin kabel? A protože se tady bavíme o UltraSCSI 320
takto máte IMHO popletené (SCSI - 3 ?)
Třeba označení je i toto -
SCSI-3 = SPI = Fast-20 = Ultra = 8bit = 20MHz = 20MBs
SCSI-3 = SPI-2 = Fast-40 = Ultra2 = 8bit = 40MHz = 40MBs
Ale stejně tak -
SCSI-3 = SPI-4 = Fast-160DT = Ultra4 = 16bit = 803MHz = 320MBs
SCSI-3 = SPI-5 = FAST-320DT = Ultra5 = 16bit = 1603MHz = 640MBs

Takže je vše označeno jako SCSI-3 ....

Takže k té průchozí terminaci, může být na 50 pin i 68 pin.

To že jak jsem psal, jsem ji osobně neviděl, nedržel v ruce
tak neznamená že neexistuje, nepracuje a neprodává se.
(IMHO neviděl jsem , nedržel jsem ani kobru královskou,
a přesto je zoologicky přesně popsána takže asi existuje?)

Osobně proti vám nic nemám ale zkuste si o té SCSI nastudovat
něco víc. Dík, protože to je na hodně dlouhých e-mailů :-(.

Pro vaší informaci je rozdíl mezi zaterminováním -
sběrnice typu SE
sběrnice typu LVD
sběrnice typu LVD/SE
sběrnice typu HVD (tato sběrnice se moc nepoužívá pro nekompatibilitu s
SE sběrnicí)

Jinak 50 pin kabel má vývod(drát) 26 určen pro napájení terminátoru.
Kabel 68 pin má vývod 17,18 a 51,52 určeny pro napájení terminátoru.

Jinak i terminátory se též dělí na HVD , LVD , FPT , a ty dále na
pasivní a aktivní. Dále je rozdíl v ukončení s odpory a diodami.
Kdy odpory mohou mít hodnoty 110, 150, 220, 330 ohm.

Pouze ještě podotýkám to že i pokud zapnete napájení na všech (disk,
zálohov. mechaniky atd.) zařízeních, tak jde vždy o napájení +5v, a
pokud jste někdy propojoval několik Raid SCSI polí tak ani nezáleží ze
kterého napaj. zdroje pokud se jedná o poslední v řadě před terminací.

> 	Co se tyce pruchozich terminatoru : Mam tu jeden, ale ten je na uzke
> (8bit) SCSI a na externi kabel (CENTRONICS). Na UltraSCSI (SCSI-3) je TO
> IMHO blbost, nebot zde se vyzaduje terminace na KONCI sberny (at uz
> samostatnym terminatorem nebo terminatorem v zarizeni /disk, paska,
> .../).
> 	Co se tyka napajeni terminatoru : pokud vim, tak na napajeni
> terminatoru je v kabelu jeden _drat_ a na ten je treba privest napeti z
> jedineho zdroje na sberne (disk, radic, ...). Vicekrat napajeni NEMUSI
> [...]

Nevím jestli v bludu ale již jsem psal,(asi jste nečetl) že né všechny
řadiče SCSI mají aktivní terminaci, tudíž tato sběrnice musí být ukončen
tzv. průchozím terminátorem  na řadiči.

A pokud nevíte že sběrnice musí být ukončena na obou koncích, je mi
líto.

                                Hezký den
                                           Tomáš Němec
--