OT: SCSI RAID, Fedor Core 2, mptscsih: ioc0: >>Attemptingtaskabort! (sc=41482380

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Pátek Září 3 20:20:59 CEST 2004

Tomáš Němec wrote:

> V Pá, 03. 09. 2004 v 22:45, Chlopcik Ales píše:
>                 Zdravím,
> na jedné straně provedete elektronické hodnocení terminátoru,
> na druhé napíšete 'úzké (8bit) SCSI' .... a to je pro 50 pin
> nebo 68 pin kabel? A protože se tady bavíme o UltraSCSI 320
> takto máte IMHO popletené (SCSI - 3 ?)
> Třeba označení je i toto -
> SCSI-3 = SPI = Fast-20 = Ultra = 8bit = 20MHz = 20MBs
> SCSI-3 = SPI-2 = Fast-40 = Ultra2 = 8bit = 40MHz = 40MBs
> Ale stejně tak -
> SCSI-3 = SPI-4 = Fast-160DT = Ultra4 = 16bit = 803MHz = 320MBs
> [...]

	Omlouvam se za zkratkovite vyjadreni. _Pro_zaznam_ :-)
	V zivote jsem videl (mam tady :-) pruchozi terminator pouze na SCSI-1
t.j. uzke (narrow /8-bit/, konektor CENTRONICS 50 pin).
	Co kdo drzel v ruce a v existenci ceho veri, to je mi srdecne jedno. Ja
jsem pouze napsal, ze na SCSI-3 je pruchozi terminator ! IMHO ! spatne a
tecka. Proc ? Nebot je-li pruchozi, pak za nim sberna nejspis pokracuje
a tim padem je TO v rozporu z pozadavkem na zakonceni na KONCI sberny.
Pokud vim, tak tento pozadavek (zakonceni na konci) je ve vsech SCSI-3
bez rozdilu, zda Ultra20 ci Ultra320.
	Pruchozi terminator na radici take neznam/nepouzivam. Pocinaje SCSI-2
(t.j. siroke, 16 bit, kabely 68 pin) jsem mel vzdy neskonale problemy,
pokud jsem soucasne (na jesnom kanalu) pouzival jak interni, tak externi
zarizeni. To byl totiz radic ve stredu a byly z toho jen potize. Vyresil
jsem je tim, ze jsem zacal pouzivat vicekanalove radice a jeden kanal
vyhradil pro externi zarizeni.
	Dale jsem ve svem prispevku nenapsal nic o tom, ze ma byt sberna
terminatorovana pouze z jedne strany (cetl jsem jej i tehdy a ted
znovu). Pouze jsem napsal, ze NAPAJENI pro /aktivni/ terminatory by melo
byt zapnute pouze na jedne strane.
	Pokud zapnete napajeni terminatorove-ho/-ych _dratu_ z vice mist, pak
TO samozrejme je napajeni z vice zdroju. Jeden dava 5.001, druhy dava
4.999, ... Jake pak asi tecou STEJNOSMERNE proudy tim _dratem_ o prurezu
0.0nic ? Pouze takove, kolik umozni _stejnosmerny_ odpor medeneho vodice
(z jineho materialu jsem SCSI kabely nevidel).

	Tolik pro upresneni (a pro _zaznam_ :-).

	Ales