OT: SCSI RAID, Fedor Core 2, mptscsih: ioc0: >>Attemptingtaskabort! (sc=41482380

Tomáš Němec borg.dax na quick.cz
Pátek Září 3 22:49:05 CEST 2004

V So, 04. 09. 2004 v 07:05, Chlopcik Ales píše:
		Zdravím,
    co je špatně?  Já jsem řadiče nevymyslel, ani sběrnice a ani
terminaci. Používám co jiní vykoumali. A ŘÍDÍM SE DOKUMENTACÍ.
Snad již to pochopíte, 'sběrnice musí být ukončená na obou stranách
(koncích) aktivní terminací'. Takže -

a) Je-li na jednom konci sběrnice řadič, musí být u tohoto adaptéru být
zapnuto aktivní ukončení sběrnice(terminace na řadiči). S tím že druhá
terminace je za posledním diskem, popřípadě na posledním disku pokud
disk tuto možnost má.

řadič+terminace - disk - disk - disk - disk - terminace na kabelu
zapnuto +5V                         zapnuto +5v
nebo -
řadič+terminace - disk - disk - disk - disk+terminace
zapnuto +5V                             zapnuto +5V

b) Ale pokud se nachází řadič ve středu sběrnice, musí být terminátory
připojeny k zařízení na obou koncích sběrnice. To znamená terminace na
interním kabelu a terminace na externím kabelu.

interní -                                    externí -   výstup.konektor
terminace - disk - disk - disk - 'řadič' - pole z SCSI disků - terminace
            +5V                                +5V
Takže zcela jasně zaterminujete oba konce sběrnice a oba terminátory
napájíte +5V. Pro vaše info těch externích zdrojů mohu napojit dost,
tak při tom drátku 0.0nic(jak píšete) může být vzdálenost dost velká.
Např. v těch RAID polích mám 10 disků a přesto mám pouze jedno ID,
a pokud vezmu v potaz možnost pro řadič ID 0 - 15 , a když těch polí
bude pět a mezi každým 2,5 m kabel tak s tím napětím +5V na konci... no
nevím.
Pro záznam :-) cituji - Externí zařízení je možné zapojit do řetězce,
kdy každé zařízení obsahuje konektor pro vstup a výstup. Kdy na konci
řetězce je do vstupního konektoru připojen kabel od řadiče a do
výstupního aktivní ukončení(terminace).

'Existují i průchozí terminátory, které umožňují zakončení sběrnice i v
případě, že zařízení má pouze jeden konektor' ["Na toto jsem narazil
teprve teď, co se člověk všechno nedozví...hm] Pokračuji dále ....

'Podobné průchozí terminátory se používají pro přípojení mnohých typů
pevných disků, které nemusí pak mít na desce s elektronikou (samotného
disku) přidány žádné vestavěné terminátory'.

Toto chápu tak že pokud máte interní kabel s pěti konektory, tak jeden
dáte do řadiče, a zbývající do 4 disků, a pokud nemájí disky vestavěnou
terminaci v sobě, a vy nemáte volný další konektor na terminátor, tak
použijete průchozí terminátor.  Takže  -
řadič->kabel->konektor->průchozí terminace->disk .

                                Hezký den
                                           Tomáš Němec
--
Silver MandrakeClub Member