advanced queueing

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Úterý Září 7 09:01:12 CEST 2004

Zdravim.
Mam problem nasledovneho charakteru:

provider--------linuxrouter-------lan
                  |   |
                  |    -----lan2
                  ------ lan3

A potrebujem kazdemu z nich shapovat linku do internetu. Ale zaroven
potrebujem aby lan isla max. rychlo do lan3. Taktiez chcem,
aby v pripade nevyuzivania internetovej linky niektoreho z nich mohli
zvysny dvaja linku vyuzivat.

Chcel som pouzit za tymto ucelom HTB lenze narazil som na dva problemy.
Queueing sa robi smerom von cize v tomto pripade smerom do jednotlivych
sieti, co by znamenalo, ze ho musim nasadit priamo na sietovky. Ale ako
som pochopil, tym by som prisiel o moznost vyuzivat pasmo ostatnych.
Je nejaka moznost ako to zrealizovat na sietovke k providerovi ?
Navyse kedze budem kontrolovat iba jeden smer, nebudem mat dobry graf.
T.j. taky ktory bude zobrazovat in/out. Ak in/out budem tahat cez fronty z
iptables neviem ci budu vierohodne. T.j. ci tam nebude ukazovat traffic,
ktory cez shaper nepresiel.

Trosku som si prebehol LARTC.ORG a tam som sa docital o Intermediate
Queueing device (IMQ), ktore podla popisu by riesilo presne moj problem.
Vsetko (in/out) by som poslal na ten device a tam uz by robil shaping aky
potrebujem. A asi by boli z toho aj dobre grafy.  Lenze ta linka k popisu
toho IMQ (kde maju byt aj nejake patche) je nefunkcna.

Vedel by niekto poradit ako s tym pohnut ? Vdaka.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2