OT: SPAM !!

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Září 15 09:54:51 CEST 2004

On Wed, 2004-09-15 at 09:08 +0200, Martin Lebeda wrote:

> Zajímala by mne statistika, kolik spamu přijde e-mailem a kolik přes
> news. Tipnu si, že 100% přijde skrze news. Co třeba gmane ... tam
> jsou listy přístupné pomocí news. Co třeba se od nich poučit.
>
> Možné by se to tak dalo řešit i obecně - mail se dostane do
> konference až po potvrzení odesílatelem. Asi nikdo nemá takový
> odchozí provoz, aby nemohl své maily potvrdit.

Kdyz to srovnam s pohodlim s pouzivanim spamassassinu tak todle reseni
neni nic moc a nejsem si jist ulevilo by to nekomu na GPRS (apod.) pokud
by misto spamu musel dostavat nejake potvrzovaci mail/URL. Taktez
mailserveru na strane linux.cz by to asi moc neulevilo.

IMHO je slusnim resenim konference kam muze poslat dopis ten kdo ho
podepise a jehoz verejny klic je konferenci znam, nebo pouziva klic
podepsany hodnovernym CA. Bohuzel netusim existuje-li nejaky mailing-
list software, ktery neco takoveho implementuje (mozna by to slo i na
urovni mail serveru).

	Karel

--
Karel Zak