Cteni loguuu ..

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Září 15 14:55:17 CEST 2004

On 15.09.04 09:12, Petr Qaxi Klima wrote:
> Pekny den Vam preji
>
> zajimalo by mne jake pouzivate pristupy ke cteni loguuu z vetsiho
> mnozstvi serveru (cca 20) CentOS-3 (RHEL-3).
>
> Zatim to mam nastaveno takto, ale nevim jestli je to
>  - bezpecne (abych neco neprehledl)
>  - efektivni (20x3x cca 6kB logu je na prohlizeni docela dost)
>
> # Loguji kazdy server na disk (logovani na vzdaleny server mam
> rozbehane, ale nemam nastroj jak si udelat reporty pro jednotlive hosty ...)
> # Denne si necham udelat "sumar" pomoci LogWatch a poslu si ho mailem
> # zaroven mi prijde report z AFICK (kontrola "nezmenenosti" dulezitych
> [...]

Dělám to podobně, ale jako problém se mi jeví najít rovnováhu mezi
tím, kolik mě toho zajímá a kolik jsem ochoten ještě číst.

Mnoho mailů způsobuje jejich ignorování a příliš málo vede k tomu, že
se člověk nedozví vše co by potřeboval.

Moje osobní zkušenost je taková, že se mailuje jen při urgentní
chybě denně (popř. okamžitě) a v týdenním souhrnu mi přijde ujištění
že kontrolní mechanismy fungují.

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...