OT: Co je to torrent?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Září 16 08:59:29 CEST 2004

> Dobry den.
>
> Divam se na CentOS a vidim dam neco, co vypada, jako DVD iso. Za nazvem je
> jeste pripona torrent. Co to znamena ten torrent? Uz jsem to videl vickrat,
> ale nemel jsem poneti, o co jde. Pritel google na me porad vyhazuje nejaky
> system bittorent. Muze me nekdo nasmerovat?

Viz např. projekt Azureus a jeho stručný popis :
http://www.root.cz/clanek/2400

V zásadě jde o to, že se soubor sdílí na výměnné síti tak, že je
rozkouskován a stahován po těchto kouscích z různých koutů světa
a mezitím než se stáhne jsou tyto úspěšně dotažené kousky zase
průběžně nabízeny dalším zájemcům, takže distribuce je pak dalko
rychlejší.

Soubory xx.torrent jsou jakýmsi "balíčkem" ve kterém je napsáno
co a jak se má stahovat - to se pak předhodí např. Azureus-ovi a
ten se podle těchto paramtrů pak zařídí.

Jeden docela obsáhlý seznam je na suprnova.org.