OT: Co je to torrent?

Petr Balas petr-news na balas.cz
Čtvrtek Září 16 12:22:18 CEST 2004

Kovar Jan wrote:

> Divam se na CentOS a vidim dam neco, co vypada, jako DVD iso. Za nazvem je
> jeste pripona torrent. Co to znamena ten torrent? Uz jsem to videl
> vickrat, ale nemel jsem poneti, o co jde. Pritel google na me porad
> vyhazuje nejaky system bittorent. Muze me nekdo nasmerovat?

Stahnete si maly soubor s popisem velkeho souboru, spustite stahovani pomoci
btdownloadcurses (nebo ...gui} a zacnete stahovat. Jiz v prubehu stahovani
ale nabizite to co mate stazeno a tak nejen stahujete ale i pomahate jej
sirit dal. Po ukonceni stahovani (dokud program neukoncite) jiz jen
odesilate.

Proste je to eleganti cesta jak resit obrovsky napor na server pri vydani
nove verze CD/DVD. Cim vic lidi stahuje tim vic lidi jej i siri dal.

A ano system se jmenuje bittorrent.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)