nepochopena GPL

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Září 16 14:02:26 CEST 2004

	Zde zřejmě došlo k nepochopení kontextu - ano nesmíte říci, že
firmě/osobě X nic nedáte - omezil byste právo plynoucí z licence. Ale to
neznamená, že v licenci je, musíte dát k dispozici všem bez ohledu na
to, zda-li jsou součástí nebo nejsou smluvního vztahu... (a už vůbec ne
prostřednictvím Internetu... - kde byl Internet když vznikala GNU GPL?!)

	Takže po lopatě - všem, kteří jsou součástí smluvního vztahu (už
třeba jen tím, že jste jim umožnil a oni si skutečně stáhli binárku)
nesmíte upírat jejich práva plynoucí z licence, všichni ostatní vám
mohou vlézt na záda....

	Já bych za daleké podstatnější viděl, jak si licencemi vytírají
<píp> státní úřady včetně českých, místo firmy, která sice profituje na
GNU GPL (kdo by nechtěl), ale také podstatně přispívá k vývoji a
financuje některé oblasti, na kterých pak většina zde zůčastněná
VYDĚLÁVÁ nebo jim to aspoň poskytuje živobytí...

	Trochu bych to přirovnal k fondům - i tam dobrovolně dáváte
peníze a doufáte, že odborníci je náležitě zhodnotí. To, že si část
zhodnocení nechají Vám nevadí - Vy jste vydělal a spokojeni jsou všichni
účastníci ve vztahu...