dma_timer_expiry a rozlite kafe

Matej Cepl cepl na surfbest.net
Sobota Září 18 05:24:36 CEST 2004

Dobrý den,

hlásím problém: někdy minulý týden jsem rozlil kafe do svého notebooku
(Compaq Presario 1200 ale s 168MB RAM, takže jsem na něm provozoval ke
své spokojenosti KDE 3.2.2 a Debian/woody). Nechal jsem vyschnout, a
když ani poté (a po vyčištění isopropyl alkoholem) klávesnice
nefungovala zašel jsem k místním opravářům (koukněte se do mého .sigu,
kde to "místní" je). Zkoušel jsem počítač rozchodit s externí
klávesnicí, ale i když se počítač rozjel, tak nakonec vždycky zhavaroval
s rostodivnými příznaky (několikrát kernel panic, několikrát jenom
počítač zatuhnul).

Po jedné nepříjemné zkušenosti s velmi drahým a luxusním opravářem (pro
kterého to evidentně byla příliš malá záležitost), jsem nakonec dostal
novou klávesnici od velice neluxusního opraváře, ale nakonec jsme došli
k závěru, že to je k ničemu, protože je asi zničený kontroler klávesnice
(alespoň to bylo jediné vysvětlení toho opraváře, když tam dal novou
klávesnici a stále fungovalo jenom asi pět kláves (m,c,§,v a snad ještě
nějaké), takže jsem ani nebyl schopen se z interní klávesnice přilogovat
(a,e,j,t klávesy nefungovaly). Jeho závěr byl, že počítač je toast
(hotový), protože nový motherboard byl stál více nežli second hand
notebook z ebaye (nějakých $550) nebo horší ale se zárukou refurbished
(cca $600+ třeba od IBM).

Tak jsem s tím smutný přišel domů, ale zkusil jsem to ještě jednou
připojit a provozovat s externí klávesnicí (zároveň jsem downgradoval z
kernelu 2.6.8.1 na 2.4.27 -- oboje vanilla kernel jenom s swsusp
patchem) nějakou dobu (asi dvě hodiny). Pak se ale počítač zase
rozpadnul -- totiž spadly Xka a znovu se zrestartovali a po nějaké
chvilce (nevím přesně, protože jsem právě večeřel) se na počítači jenom
vypisovaly hlášky jako (několik zaznamenaných, které se nekonečně
opakovali):

dma_time_expiry {tenhle řádek ještě možná nějak pokračoval, ale nenapsal
		jsem si jak}
DMA interrupt recovery
hda: lost interrupt
eth0: interrupt(s) dropped! {poznamenávám, že mám PCMCIA Linksys
				Ethernet kartu}

Mám to skutečně vzdát a prohlásit počítač za hotový, anebo je alespoň
nějaká naděje na opravu? Zdá se Vám, že skutečně došlo k hardwarovému
složení počítače (poznamenávám, že ke stáří počítače, do něj odmítám
investovat už v podstatě cokoli, pokud to nepovede k zaručeným
výsledkům).

	Hezký den a doufám v nějakou odpověď,

		Matěj

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC