Sitova hra vs. NAT
Martin Calko
calko.martin na cpost.cz
Pondělí Září 20 14:31:27 CEST 2004
Mam takovyto problem: na lokalni siti ktera je vuci internetu schovana
za NAT-em je stanice (w32) s lokalni instalaci sitove hry. Sever je
nekde na internetu (asi neni moc dulezite kde). Stanice spusti lokalni
"iniciator" hry a vybere si server a (?)"session". V momentu kdy se
rozhodne zapojit do hry vypise, ze ceka na server a na tom skonci.
Na stanici je lokalni nastaveni ktere urcuje vnejsi adresu stroje
(netusim proc - to by snad mohla aplikace zjistit sama) a volitelne
port. Oboje je nevyplnene ale ani vyplneni nevede k ustaveni komunikace.
Predpokladam, ze se nedari napojeni serveru smerem na stanici protoze
pokud dostane od stanice udaj o lokalni adrese tato je pro nej
nedostupna. Mel jsem zato, ze spojeni ze serveru najde stanici jako
forma odpovednich paketu na pakety stanice a tudiz dokaze projit zpet i
pres NAT ale to se asi nestane.
Nejasnosti: Kdyby nastaveni na strane stanice znamenalo, ze zadane
hodnoty jsou ty na kterych je ona sama dostupna z internetu znamena to,
ze port ktery je uveden v konfiguraci hry na stanici je zaroven portem
na ktery ma byt forwardovano spojeni zvenku? Tedy za predpokladu, ze by
se melo jednat o forwardovane spojeni smerem dovnitr.
Existuje nejaky obecny postup ktery by resil spojeni pro vetsi mnozstvi
her nez pro jednu? Je nekde howto nebo popis toho jak mezi sebou
aplikace tohoto typu komunikuji? Uprimne se mi nechce obetovat na tenhle
ucel celou jednu verejnou adresu.
P.S.: Omlouvam se za tak neobratnou formulaci problemu ale ja vlastne
ani nevim po cem mam jit. Dokumentace ke hre neni k nalezeni a i tak
pochybuji, ze by v nim byla zminka o reseni problemu s prekladem adres.
Nazev hry si uz take nepamatuju ale doufam, ze ma alespon nejky spolecny
rys s jinymi hrami protoze konfigurovat pro kazdou aplikaci a kazdeho
uzivatele zvlast se mi zda neprijatelne.
Diky
M.
Další informace o konferenci Linux