ADMIN: co se spamem v konferenci

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Září 20 20:28:34 CEST 2004

On Mon, 20 Sep 2004, Jan Kasprzak wrote:

> 	Jeste nez budete kritizovat velke mnozstvi spamu v konferenci,
> zkusil jsem si zjistit skutecny stav - podle archivu konference.
> Na http://www.linux.cz/lists/archive/linux/index-2223.html je 13 spamu
> nebo obecne srotu (returned mail a podobne), o jeden archiv zpet
> je 8 spamu, o dva archivy zpet 7 spamu. Kazda indexova stranka popisuje
> 100 zprav (nepocitam predchozi zpravy zahrnute kvuli uplnosti threadu).
> Cili pohybujeme se nekde okolo 10% spamu, coz je dost hluboko pod prumerem

:-) Schvalne jsem se ted po Vasem e-mailu podival na archiv konfery na
aktualni (posledni) stranku (100 emailu) kde posledni je Vas email.
Vyklikal jsme si v mozille vsechny spamy na te strance - celkem 21 kousku
tedy hezkych 21% .

> 	Mozna dalsi opatreni jsou:
>
> - zakazat prijem zprav od neprihlasenych uzivatelu (asi moc nefunguje,
> 	cervi si z webu vytahuji jiz existujici kombinace odesilatel/prijemce).
> 	Navic by to vyrazne zkomplikovalo newsovou branu (nebo naopak snizilo
> 	ucinnost, pokud by z news chodilo hodne spamu).

Z tech zkoumanych 21 spamu zadny nema ve From email adresu clena
konference, vetsinou se jedna o falesne ucty z opakujicich se domen
jako je hotmail.com apod.

> 	Cili ted muzete diskutovat a navrhovat nejaka smysluplna
> opatreni.

Ja jsem pro 'uzavreni' pro cleny. Pokud vyresite ty newsy. Prosim prosim
kdyzby to slo tak zavrit aspon konferu sendmail. Tam to snad news-akum
vadit nebude a pocet SPAMu do me postovni schranky bude razem polovicni.
Tam je pocet SPAMu vyrazne vyssi nez emailu uzitecneho provozu...

> -Yenya

S pozdravem