Mandrake nebo Fedora?

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Září 22 05:51:32 CEST 2004

On Tue, Sep 21, 2004 at 09:33:26PM +0000, kontoseparato na seznam.cz wrote:
> Chtel bych ze se stujdijnich duvodu seznamit s Linuxem. Mam nekolik CD z
> casopisu, ale rikal jsem si, ze koupim "celou" instalaci. Mam moznost
> koupit (stahovat z webu to cele nemuzu) Mandrake 10 nebo Fedoru, oboje
> tusim na 4CD (nevim presne).
> O Mandraku jsem cetl, ze verze 10 ma "musky" o Fedore (snad krome toho, ze

V principu budou chyby postupne opravovany v obou distribucich, nicmene
verze 10 u Mandrake byla puvodne vydana "za kazdou cenu" tak, aby byla
"prvni [s jadrem 2.6.x]" a zminene narazky reflektuji potize, ktere se
musely vyresit (viz archiv teto konference).

Nemyslim si, ze by nejake zasadni potize pretrvaly do dneska. Ovsem
predpoklada to, ze si system po instalaci zaktualizujete pres sit.

> snad vychazi z RedHatu) nevim nic. Potreboval bych na tom rozchodit Sambu,
> se kterou budu experimentovat z Win.

Samba bude chodit na obou. Fedora i Mandrake maji GUI nastroj pro
konfiguraci.

> Co byste mi doporucili? Nebo myslite, ze ma vubec smysl sahat po 4CD-ckove
> instalaci, ze by nestacila ta casopisova?

V casopisech jsou vetsinou live distribuce, tj. predem pripravene
instalace vypalene na CD, ktere z toho CD i bezi a dovoluji ukladani
uzivatelskych souboru na disk. Takze kdyz budete potrebovat neco
doplnit, tak budete mit vicemene smulu.

Leda by ta distribuce pouzivala nejaky snapshot-like FS, ktery umoznuje
rozdily zapisovat na disk, jenze pak muzete narazit na problemy se
stabilitou (protoze nic takoveho ve standardnich jadrech neni a pouziva
se to minimalne).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz