Debian backports

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Září 22 12:03:19 CEST 2004

> Je spousta baliku, ktere jsou delany tak, ze jsou diffy oddeleny od
> puvodniho zdrojaku a teprve pri buildovani baliku se aplikuji na
> source balik. Takze buildovani pak vypada tak, ze mam hromadu patchu
>
> patch_opravujici_toto
> patch_opravujici_neco_jineho
>
> Takze pokud byly uz v nove verzi ty chyby, ktere obsahuji ty patche
> opraveny, tak neni problem je tam proste nedavat. Nebo tam nedavat
> vubec zadne patche a pouzit jenom debian-specificke soubory pro
> vytvareni baliku. Tam by zadne podstatne veci nastavat nemely.

Asi jste si nikdy poradne nespalil prsty. Interakce mohou byt velmi
zakerne a pokud se tim jednim konkretnim balikem dlouhodobe nezabyvate,
nesledujete devel konference atd, pak je to velmi nebezpecne a nasledky
jsou adekvatni zelenacum v profi habitu.

Proste to doporucit nelze. Ani kdyby to byla komunita nekomunitovanejsi.
Kdyz to nekdo umi, nepta se. Kdyz nevi, zepta se a je nefer mu bohorove
tvrdit, ze "si to muze udelat sam" nebo "stahnout od sikuly cislo 1 nebo
cislo 7" a bude to mit "beztak stejne nebo lepsi" jako "enterprise".

On Wed, Sep 22, 2004 at 10:51:00AM +0200, Karel Salavec wrote:

> Chtel bych znat alespon jednu jedinou SW firmu, ktera takovouhle smlouvu
> podepise (jako dodavatel, samozrejme). Pokud jsem kdy cetl EULA, tak naopak
> je vzdy odpovednost odmitana.

U RH (a zrejme i u SUSE, pripadne Mandrake) si muzete koupit SLA
(Service Level Agreement). Platite tucny obolus a podle jeho vyse mate
zarucenu reakci do X hodin a pripadne i vyreseni do Y.

Kdyz si SLA nekoupite, muzete cekat na ctvrletni update a peclive
vyplnovat bugreporty do Bugzilly. Vetsinou to staci.

Napr. Oracle ma byznys zalozeny prave na tomhle (na rozdil treba od
majoritniho cileni MS produktu, kde se plosne prodava "tak jak to lezi a
bezi"). O podobnych odlisnostech v Linuxovych distribucich muzete
uvazovat podobne.

Predstavu si lze zacit tvorit treba tady:

http://www.redhat.com/support/service/sla/

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz