kvalitny PDF Viewer a PDF-"worker"

Petr Pisar xpisar na fi.muni.cz
Středa Září 22 12:38:43 CEST 2004

Vlastimil Ott wrote:

> Ano, to jiste. Kdyz mate postscriptovou tiskarnu.
Ale i kdyz nemate (pokud tedy aplikace neposila data primo na zarizeni
nebo do fronty, ktera konfiguravana jak "raw").

> [...]
> nazyva? filtr?). Ten to prevede do jazyka konkretni tiskarny za pouziti
> definicniho souboru tiskarny - .ppd. Nachazeji se v baliku foomatic (viz
> moje odpoved v jinem vlaknu).
>
> Takze:
>
> 1. tisk: acroreader zavola lpr-cups, ktery zavola ten pre-procesor a
> prevede data rovnou na tiskarnu v jejim jazyce.
>
> 2. tisk do ps: acrobat to ulozi pomoci interniho PS-procesoru (hergot,
> jak se tomu rika, zapomnel jsem..) do souboru; ovsem nekdy blbe.
>
> Ja se necham taky rad opravit, berte me s rezervou.

To ano, jenze vite, co se deje pote, co lpr obdrzi data, ktera ma
vytisknout? Obvykle data posle filteru/preprocesoru (napr. apsfilter),
ktery se pokusi uhodnout format dat (PS, plain text, png,...) a pomoci
externich utilitek (neco2ps) prevede do PS. Takto ziskany PS se pak
posle nekam po siti (a predpoklada se, ze vdaleny lp-system umi PS) nebo
se posle primo do zarizeni tiskarny (je-li to PS tiskarna) nebo, a to v
drtive vestine zavola ghostsctript, ktery vygenerovany PS prevede do
jazyku, kteremu rozumi lokalni tiskarna (napr. PCL).

Priznavam, ze jsem predpokladal, ze acroread generuje PS, ktery posle na
stdin lpr programu nebo ho ulozi na disk (takto to alespon delaji
vsechny aplikace, ktere znam [vyjimka GIMP, ktery ma interni ovladace]).
  Je docela mozne, ze acroread, kdyz tiskne "na tiskarnu", tak posila
bitmapu (v nejakem silenem rozliseni) a tudiz se PDF korektne vytiskne.
Ovsem pak nechapu, proc v acroreadu neni export do obrazku (bitmapy).

Asi by to chtelo otestovat, co vlaste posila na tiskarnu. Melo by stacit
do /etc/printcap prepsat radek s prikazem preprocesoru a hodit tam
"cat > /tmp/vystup_z_acroreadu_pri_tisku_na_tiskarnu", aby bylo jasno.
Az se dostanu k systemu, kde mam roota a je tam lp-system, vyzkousim a
poreferuji.

--Petr